Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012

Ανάθεση Μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Στα πλαίσια των συζητήσεων που γίνονται στο Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης για το Τεχνολογικό Λύκειο, σχετικά με την επιλογή των μαθημάτων στους τομείς και τις ειδικότητες και τις νέες αναθέσεις σε αυτά, η Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδας ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ενεργούς συμμετοχής σε ένα διάλογο, με κύριο στόχο την ανάδειξη της υποβάθμισης των εργασιακών σχέσεων της ειδικότητας των Νοσηλευτών ΠΕ 18.10, από την εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ (αρ. πρωτ. 118842/Γ2/17-9-2008) που αφορούσε στις αναθέσεις μαθημάτων και την άρση της αδικίας που υφίστανται για την ορθολογική κατανομή όλων των εργασιακών πόρων του σχολείου.
Σύμφωνα με το πνεύμα αλλά και την ουσία της εν λόγω εγκυκλίου, ο κλάδος των εκπαιδευτικών ΠΕ14 μπορεί de facto να καλύψει με μεγαλύτερη επάρκεια τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών της ειδικότητας των Βοηθών Νοσηλευτών στα ΕΠΑΛ. Κατ’ αυτό τον τρόπο, μειώνεται στον ελάχιστο βαθμό το εύρος των μαθημάτων που μπορούν να διδάξουν οι Νοσηλευτές σε 1η ανάθεση. Δημιουργείται δηλαδή το εξής παράδοξο, στην ειδικότητα των Βοηθών Νοσηλευτών των ΕΠΑΛ, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ1810 της Νοσηλευτικής, έχουν πρώτη ανάθεση σε μόνο τρία (3) από τα δώδεκα (12) μαθήματα, συνολικά δηλαδή 17 ώρες. Στην ειδικότητα της Νοσηλευτικής δηλαδή οι εκπαιδευτικοί της Νοσηλευτικής δε συμπληρώνουν ούτε ένα πλήρες διοριστήριο. Ακόμη πιο τραγελαφικό είναι πως στο μάθημα της Νοσηλευτικής της Γ΄ Λυκείου, παράλληλα με τους ΠΕ18.10 και τους ΠΕ14.06, έχουν πρώτη ανάθεση και οι γιατροί ΠΕ14.01.  
Ως το Επαγγελματικό Επιμελητήριο όλων των Νοσηλευτών που δραστηριοποιούνται στο δημόσιο και ιδιωτικό εργασιακό χώρο, οφείλουμε να σας ενημερώσουμε πως το επαγγελματικό προφίλ ανάμεσα στους Νοσηλευτές Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΑΕΙ) και τους αντίστοιχους της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΤΕΙ) είναι το ίδιο (Π.Δ.351/Φεκ.159/14-06-1989 που αφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα των Νοσηλευτών). Δηλαδή οι φέροντες τον επαγγελματικό τίτλο του Νοσηλευτή έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα.
Ως εκ τούτου, η οποιαδήποτε επαγγελματική διάκριση δε συνάδει με την ορθή και δίκαιη εργασιακή αντιμετώπιση και τις αρχές της ισότητας. Επίσης τόσο το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών όσο και το ωρολόγιο πρόγραμμα των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της Νοσηλευτικής, καλύπτουν στον ίδιο βαθμό τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών του ΕΠΑΛ, όπως αυτές προκύπτουν από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών τους. Εξάλλου, η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ΠΕ18.10 και ΠΕ14.06 έχουν παιδαγωγική κατάρτιση (ΑΣΠΑΙΤΕ) και έχουν διοριστεί μέσω των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ.
Στη βάση όλων των παραπάνω, θεωρούμε πως είναι εύλογο το αίτημα μας να οριστούν στο σύνολο των μαθημάτων του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας και στην ειδικότητα των Βοηθών Νοσηλευτών, οι πρώτες αναθέσεις στους Νοσηλευτές ΠΕ18.10, κατ’ απόλυτη ισονομία με τους Νοσηλευτές ΠΕ14.06.
Τέλος, θεωρούμε πως το κατεξοχήν μάθημα της ειδικότητας, δηλαδή η Νοσηλευτική, πέραν των Νοσηλευτών ΠΕ18.10 και ΠΕ14.06 δεν πρέπει να διδάσκεται σε 1η ανάθεση από καμία άλλη ειδικότητα.